Det är ju faktiskt det här jag menar!

Jag sitter och slösurfar i väntan på att familjens entusiastiske grungerockare skall komma i säng och funderar på om det skrivits något i dag som kan exemplifiera vad den här bloggen står för. Och då faller mina ögon på den här artikeln:

http://di.se/Index/Nyheter/2006/11/21/211230.htm?src=xlink

Bättre kan det inte sägas. Kamprad är större än kyrkan. Tankarna går till alla de högmässor man tvingades sjunga under som gosskörssångare i mellanstadiet. Var det verkligen såhär det lät?

Vi tro på allsmäktig Ingvar Kamprad, de himmelska möblernas skapare. Vi tro ock på Billy, hans enfödde son vår herre, vilken är designad av underbetalda möbelentusiaster, tillverkad i tjeckien, därifrån igenkommande att härbärgera levande och döda…”

 Fan vet, höll jag på att skriva. Och då slår det mig att en av mina gamla klasskompisar från den tiden numera är åklagare i ett mål som rör en nekrofil i en västmanländsk kyrka. Och då är kanske Kamprads relativa attraktion ändå förklarad på något vis. Ja eller hur?

Categories: Finansmarknaden, Infall

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

