När är författardrömmen verklighet?

Frågan börjar bli aktuell. Om en vecka släpps ”Klöver Kungar” – min sjätte roman, och den fjärde i serien om Micke Norell. Denna gång släpps en bok på ett förlag som jag inte är minsta lilla delägare i. Är det nu jag är författare, eller har jag varit det sedan novellerna om Riddaren Plymouth (Valiant var ju upptaget…) i sexårsåldern? Releasepartyt nalkas och jag hinner inte ens känna efter; på finansmarknaderna väller just nu kvartalsrapporterna över oss och samtliga kvällar denna vecka upptas av…fotboll; knatteträning, Bajenderbyt (som jag låter Bajenkaraktären Larsa kommentera, själv orkar jag inte), Sanktanmatch med knattarna (som redan är kommenterad) och egen match på torsdag kväll (som inte bör kommenteras) . Alla dessa andrabollar, är det dom som är livet, månntro? Eller är det manusen som strömmar in till Kalla Kulor Förlag?

Jonatan Stensons platta är fortfarande inte utsliten. Eldkvarn som jag köpte samtidigt har jag däremot nästan tröttnat på. ”Fulla för kärlekens skull” – vilket trams! Eller, nä: inte min bag, bara. Tydligen är jag inte riktigt såå bredbent. Eller nåt.

Categories: Bajen, blues, deckare, Författande, Finansmarknaden, Fotboll

Inläggsnavigering

2 thoughts on “När är författardrömmen verklighet?

  1. Coolt med ”en andra debut”. Eler vänta nu, var de tidigare böckerna bara lite hångel och nu kommer the real stuff?

  2. Tja, det är kanske det mest ovissa med att vara författare – blir det real stuff, eller stannar det vid hångel? Många kommer ju inte ens förbi slängkyssstadiet.

Blogga med WordPress.com.

