För få timmar kvar till maran

…och du kommer precis som i fjol att se en man vars kroppskonstruktion inte i första hand är tänkt för marathonändamål ta sig envist fram i värdigt tempo iförd Bajentröjan. ”Hooooo” står det på ryggen, som om inte löpstilen avslöjar nog.

I fjol var mara i grönvit tröja ett rent nöje. I någon pevers tolkning av ordet. Över hela stan stod bajare och hejade, och på Norr Mälarstrand – jag glömmer det fan aldrig – började jockejen spela ”Just idag är jag stark” när jag kom förbi – och verkligen inte kände mig stark – på andra varvet. Tårarna hängde i ögonvrån fortfarande vid Stadshuset.

En liten gnagarkille på Odengatan skrek ”i min familj är vi alla ajikåare, men vi kan väl heja liiitet på dej ändå” och på västerbron stod – förstås – en pajsare med kotlettfrilla och djurgårdströja och väste med knarrig stämma ”Hammarby…hoppas du raaaamlaaar”. Det gjorde jag inte. Ty i mål väntar familjen med en ljummen Bajenfansbärs. Fyra mil för en ljummen bira! Där kan man tala om det som finansmarknaden möjligen kallar för en omvänd hyperbol diskonteringsstruktur för incitamentsprogrammet.

Categories: Bajen, Familjeliv, Finansmarknaden, Hammarby, Marathon, Södermalm

Inläggsnavigering

One thought on “För få timmar kvar till maran

  1. Uffe

    Tjena Hoo,

    Nog såg jag dig alltid! Selektiv perception har jag när det gäller Hammarby-attiraljer, reagerar instinktivt på grönvita inslag i samhället. Jag tror jag såg alla Bajare som löpte i tröja, inklusive dig.

    Jag såg dig efter ca. 19km och du verkade lite sliten, men med ett hyfsat tempo. Hoppas du kom runt alla 42km, en strong insats med tanke på väderlek.

    Ha det.

Blogga med WordPress.com.

