Derbybambi på hal is

Hellre en seger efter skitspel än en oförtjänt förlust, måste man ju säga. Men jag tror sällan att jag sett fler spelare från bägge håll bita i gräset än i går därborta i Mordor.

Hellre kämpatag än tekniskt fulländad noll-nollfotboll. Men trots kamp och nerv och – måste bara skriva det: SULAN FOR PRESIDENT – fick vi under stora delar av matchen se riktigt usel fotboll.

Om A-laget nu varit mina bajenknattar – och gudarna skall veta att längd och åldersskillnaden blir allt mindre, mina största spelare är snart i kapp A-lagets minsta – skulle jag ha låtit dem njuta av segern men samtidigt satt igång att försöka förbättra det som INTE fungerade igår. Och jag skulle dessutom ta ett snack med Charlie, mycket likt de snack jag har med några av våra forwards: ”Såg du Sulans sista tio på topp, trots krampen, Charlie?” skulle jag säga. Och sedan skulle jag säga: sådär vill jag se även dig kämpa, Charlie. Jag vet att du har massor i dig, det tror jag du vet också, men du måste förstå att dom andra grabbarna – och publiken – blir sura när du nu får chansen i ett derby och faktiskt bara springer ordentligt en enda gång. Jag är inte arg på dig, men du måste bli litet argare på planen och sätta dig i respekt. Och då kanske du får spela i A-laget en vacker dag”

Något sådant skulle jag säga. Och sedan skulle jag ha några tuffa passningsövningar under positionsbyte på hal plan, ha ett snack med Erkan om att – faktiskt – gå själv litet oftare, fast inte så ofta som mot Gefle, och sedan skulle jag förmodligen låta Lolo dela ut segerglassarna. Och vi skulle applådera åt backarna och Kingson.

Categories: Bajen, Författande, Fotboll, Hammarby, Södermalm

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

