Karriärboken som handlar om mig….och dig?

Inte så sällan får jag kommentarer eller halvfrågor på temat ”hur fan hinner du med allting?”. Eller direkta påhopp kring  lämpligheten i att försöka vara finansanalytiker/förläggare/författare/förfanskärpdignångångochskaffa….ETT….jobb.

Men vi multikarriärister blir fler. När jag t ex vrider blicken litet åt vänster ser jag min kollega Mattias som vid sidan av jobbet som makroekonom och finansmarknadsstrateg är….rocksångare. Jag har tidigare kommenterat plattan Daddyism som hans band The Daddys släppte för någon månad sedan.

I New York hittade jag en bok i ämnet. One person/multiple careers, heter den. Kolla in författarinnans blogg om du känner för att fördjupa dig i ämnet. Boken är en utmärkt sammanställning för den som funderar på att lägga till ett Slash i sin titel: Snut/Bagelentreprenör, Fighter/Magic-User, Lokförare/sexrådgivare,  Lagkapten/Mittback/revisor (Upp med Sulan på topp!)

Och givetvis skall det inte heta ”multikarriärist” längre. Slash är coolare. (och en bra gitarrist…)

Gör du också Slashkarriär? Berätta under ”kommentarer” nedan!

Categories: Finansmarknaden, Slashkarriärist

Inläggsnavigering

One thought on “Karriärboken som handlar om mig….och dig?

  1. IT-strateg / Förälder / Novellnerd

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

