Hip-hopmetoden för kulturmarknadsföring

Det fungerar! När den bedagade dagisrimmaren 50 Cent och hans monotona sandlådekompis Kanye West skall släppa nya skivor, väljer de att göra det samma dag. Och naturligtvis fungerar det. En klassisk ”beef” som givetvis kniper alla PR-poäng man kan tänka sig. Artiklar inför släppet, artiklar under släppet och möjligen också recensioner… av bägge plattor.

Inför bokmässan är ämnet givetvis högintressant. Skall Kalla Kulor Förlag och Piratförlaget släppa sina deckarduos på samma dag och pitcha Broberg-Lundström mot Roslund-Hellström ? Faktum är att de senaste romanerna, som av en händelse, faktiskt kommer ut samma dag….. det finns uppenbara fysiska likheter mellan de två tandemförfattarskapen….det finns tydliga erfarenhetsmässiga likheter mellan duorna. …har inte tid att blogga längre, måste ringa Piratkompisarna. (Kommer Börje respektive Ulf att acceptera scenklädsel från hip-hopbutiken Speedway på Klarabergsgatan, tro? )

Annonser
Categories: deckare, Författande, Författartips, förlagsbranschen

Inläggsnavigering

One thought on “Hip-hopmetoden för kulturmarknadsföring

  1. Pingback: Utstuderad marknadsföring i tiden… « Kalla Kulor Klogg

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: