Telefonförsvar ÄR en rolig sport!

På Kalla Kulor Förlag har vi släppt en bok som heter ”Telefonförsvararen”. Boken presenterar 101 metoder att djäklas tillbaka med telefonförsäljare utan att hänfalla till skrik och otidigheter. Jag har hjärtligt roligt med den. Men när jag praktiserar något av de olika tipsen som boken ger, blir jag ibland litet rädd för mänskligheten. Såhär, till exempel: när någon frågar efter min fru, förklarar jag att hon har rymt för några veckor sedan och att jag inte har en aaaning om när hon kommer tillbaka. Det jag beskriver är egentligen en fullfjädrad mänsklig tragedi. Och hur blir responsen?

”Jaha, då kanske jag kan prata med dig, då?”.

Och så slutar man förvånas över mänskligheten. Att forna vänner och grannar på balkan plötsligt blir fiender som kan bita ballarna av varandra. Eller att unga killar och tjejer som bergis konfirmerat sig hela bunten heeelt tappar empatin, bara för att få sälja en jämrans strumpprenumeration till en snubbe som blivit av med frugan.

RING BARA! Jag är beredd!!

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

