Ett så gott som nytt år

Jag vet.

Det står i alla grundläggande handböcker om bloggeri .

Öppen dörr:

”Uppdatera ofta!”

Men ibland blir det sådär. Man skriver inte. Och då tror jag att det skall vara så. Som författare, finansanalytiker och tidigare journalist, saknar jag inte möjligheter att snabbt klämma ur mig åsikter om vad som helst. Men det ligger inte i uppdraget för ”På första tillslaget”. Eller som jazzguden Bosse Broberg säger: ”Lyssna även på de toner som solisten INTE väljer”.

Skrivtystnaden orsakas också av ett nyårslöfte om att inte göra för mycket av allt, utan mer av det som känns rätt för stunden. Om jag inte inleder året på det viset, blir det nämligen oktobernoja redan i mitten av februari och då ligger vi alla risigt till.

Att kalla året för nytt är att ta i. Delar av året har varit planerade sedan ganska länge. Men gott verkar det kunna bli, i alla fall. Bland redan planerade göromål finner vi deckarkurs i Sevilla, skidåkning i Aspen, Bruce Springsteen i juli och Iron Maiden kort därpå. Om vi lever då, vill säga. Någon bok skall släppas direkt från Öbergsk penna. Andra böcker skall ut via Kalla Kulor Förlag.  Ytterligare ett nyårslöfte som du som läsare gärna får avkräva redovisning på så småningom: bluesprojektet bara ska i mål i år.

För att hinna allt detta skall jag bland annat inte ägna Martin Timell någon uppmärksamhet i denna blogg. Det kan du också se som ett nyårslöfte. Om han sköter sitt, sköter jag mitt – deal?

Hade tänkt skriva en krönika till Bajens hemsida idag. Men sedan läste jag en så bra på ”Söderstadion” – den del av Svenska Fans-sajten som är reserverad för Bajare – och tänkte: vi får hålla till godo med den så länge. Så många bra idéer för Bajenkrönikor blir det inte varje år, och man bör njuta ordentligt av de som kommer, oavsett vem som får äran av musorna att skriva ner dem.  Men jag vill gärna, redan nu, utnämna Dr Cocos bidrag till en av årets tio bästa krönikor om Bajen alla kategorier. Skall själv försöka skriva någon av de nio återstående.

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

