Hanoi Rocks: Minä Glam-rockastan Sinua

glamrock.jpg

Hanoi Rocks tillsammans med ”the monster previously known as our cute little son” igår på Debaser Medis och själsligen är tillståndet ungefär som man kan vänta sig. Till all lycka visar sig finska glamrockare åldras med behag och attityd. Förbandet Heat är inte alls dåligt, entusiasmen hos sångaren – något av Bruce Dickinsons knubbiga lill-kusin, får jag för mig – lyfter hela plejset och som vanligt får jag för mig att förbandet har kapacitet att blåsa the main act av scenen om de bara fått samma ljudmässiga (och outfitmässiga, attitydrådet kan knappast ha godkänt sångarens bajsbruna läderpaj) förutsättningar.

Hanoi håller. Och jag gillar naturligtvis att Michael Monroe slår ett slag för saxofon och munspelssolon mitt i rocklåtarna. Även om just saxofonspelet inte är det som kommer att föra honom in i historieböckerna.  Debaser med ung tonåring funkar också. En skön uppvärmning för Sweden Rock i juni, helt klart. Och om du någonsin stöter på glamrockbandet ”Ragdolls” från Sundsvall, skall du veta att de i grunden är djävligt schyssta grabbar.

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

