En hastig förstärkning för himmelskören

Kanske var det bara att vänta. Birgitta Samuelsson har ju alltid funnits där, alldeles bredvid maken Bror.  Var den store körledaren inte nöjd med vissa av rösterna i de himmelska körerna? Jag kan mycket väl tänka mig att det var så det gick till när nu Birgitta Samuelsson ansluter till sin make där uppe. Min första och enda sånglärarinna som sånär lyckades få in mig på operasångarspåret är inte längre bland oss. Men hon finns hos oss alla ändå. Varje gång jag tänker på henne, är jag elva år och har just befunnits värdig att meddelas extralektioner före körrepetitionerna; står där på Blåsbogatan framför hennes jätteflygel och piptextar tydligt: SvA-draglastra, Sva-drA-glastra, Svadraglast-rA. S-P-J-ÄlkebjÄr. 

Vilket team dom blir där uppe!

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

3 thoughts on “En hastig förstärkning för himmelskören

  1. Caroline

    Välkomna hem!

  2. Tack! Men snart är det dags att resa igen. Passet går varmt, kabinväskan börjar spricka i fogarna och var är Q (inte investmentbankens grundare, utan gadgetgubben) när en globetrotter behöver honom? Högst upp på önskelistan står en smart klocka som eh…eliminerar… incheckningsköer.

  3. Caroline

    Kanske är ”Hazards…” nästa boktitel för herrn? 😉

Blogga med WordPress.com.

