Kanske blev det alldeles fel?

En jättefräsch idé som drivs av personer man måste respektera och Henrik Frenkel hoppar av? När C fick ett nummer av nystartade kvinnobizniztidningen Passion For Business, var man ju tvungen att läsa det hela av mängder av skäl.

Och jo, tidningen är snygg, välskriven, innehåller en hel del värt att kolla in och bra tempoväxlingar mellan reportage och snutt. Men nej, den får inte igång någon av oss. Vad beror det på?

Kanske är det perspektivet som inte är tillräckligt nytt. Här är en idé: gör den här typen av livsstilsmagasin, men där män (hör och häpna) får berätta om ”så får jag ihop min vardag” i stället. Jag skulle vilja läsa om smarta snubbar som tar SIN djävla del av ansvaret och ändå får det roligt både hemma och på jobbet. Hur grymt vore det inte att läsa om den diaboliske hedgefondförvaltaren och hans strategier för att samtidigt ge sina barn det bästa av sig själv? Jag vet ju att det finns minst en sådan. Några börsdirektörer som kan slappna av och berätta om sina bästa familjegrejor? Manliga entreprenörer och fotbollspelare som inte bara låser in sig på jobbet.

Nu var P4B kanske inte alls tänkt att ge den här typen av idéer, utan ”bara” ge de redan starka, frälsta kvinnorna idéer om hur dom kan fortsätta att få ihop det. Och då förstår jag faktiskt varför Frenkel hoppade av. På något vis.

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

