Man kände det på sig….

Läser om biljettskandalen och inser hur otroligt enkelt det är att blåsa oss snälla vanliga fans. Att stå och tokmata-ut biljetter till evenemang som blir slutsålda – 200 stycken sådär, bara – som ATG-ombud är ju litet som präster som super sig dyngraka på församlingens nattvardsvin och smäller på abedissan i sakristian efter det.

It’s not the done thing, helt enkelt, men man misstänker ändå att det förekommer.

Nu hoppas jag att arrangörerna verkligen tar tag i det hela. Hade någonting motsvarande hänt i fotbollskretsar hade butiksägaren fått det…svettigt. Finns motsvarande handlingskraft i konsertbranschen?

Annonser
Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

3 thoughts on “Man kände det på sig….

  1. Men hallå – blåst och blåst! Hur korkat är det inte med den största blåsningen någonsin – tänker på alla luftpengar som nu flyger i systemet.

    Först knöt man värdet på myntet till säden – sen till guldet – och nu tryckar man för tryckandes skull. Och alla går på det! Fy fan – snacka lurade till tänderna…

  2. Skillnaden är milsvid, Helena. Jag bryr mig verkligen om Metallica, AC/DC och Judas. Vem bryr sig – egentligen om Handelsbankens räntenetto? Seriously, alltså.

  3. Ja, du har rätt! Man har ju fullt upp med att leva. Pengar är bara papper. Det är skog och jord som gäller…

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: