På golvet bredvid sängen…..

Ligger nu ett antal utlästa böcker:

Sture Dahlströms ”Den store blondino” som jag just läst för fjärde gången. Det är någonting med den här mannens språk som sparkar åsna.

Åsa Larssons: ”Tills dess din vrede upphör”: En fin historia, litet mindre spektakulär än tidigare men å andra sidan så ohyggligt välskriven att skägget krullar sig. Dessutom inför Åsa en ny teknik inom spänningsförfattarskrået: där man tidigare haft kursiverade presensavsnitt i skurkens huvud, får vi nu följa en död kvinnas ande som umgås med korpar pch öppensinnade levande: jag kallar hädanefter tekniken för korp-presens.

Lasse Anrells: ”Skaffa dig ett liv 2”. Ärkebajaren och hedersknyffeln Lasse skriver en bok som får mig att förstå min egen själ en smula bättre ändå. En bok som doftar hasch, svett, gräs, öl, seger, ångest, förlust och bengalrök. Helt omistlig. Mer utförlig recension på offischella inom kort.

Ny deckarfavorit: George Harmon Coxe: ”The candid impostor” – härlig 50-talsstajl, bitvis hårdkokt, bitvis humoristiskt och väldigt stilsäkert. Köpte på mig ett tiotal av denna när Katarinaantikvariatet lade ner och ångrar inte en spänn av den utgiften. Kostade för övrigt lika mycket som 1 (en) ny, inbunden bok. Tillsammans! Och du undrar varför jag saknar min bokoas så hett?

Categories: Uncategorized | Etiketter: , , , , ,

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

