Premiär för mina krönikor i DN

Det är alltid roligt att arbeta med trevliga människor.  Och att få göra det, samtidigt som man får skriva saker som verkligen blir lästa, är förstås dubbelt skoj. Därför är jag både glad och stolt över att idag presenteras som DN’s nya varannantorsdagskrönikör.

Mitt uppdrag är att skriva ”brett” om ekonomi, på ett sätt som är både underhållande och elakt. Jag säger i intervjun som ackompanjerar denna första krönika att jag har ett stilideal som ligger mitt emellan Svenska Mad (salig i åminnelse) och Strindberg, och det menar jag. Bägge storheter var på sina respektive tider  – när det gäller Mad menar jag den Lasse O’ Månssonska, briljanta perioden – riktigt, riktigt elaka och välformulerade.

Idag ger jag mig på någonting som jag misstänker kan bli en riktig fars: rapportsäsongen där alla direktörer kommer att tävla i svartsyn. Varför då?

Läs DN, säger jag bara. Läs DN.

Dagens krönika hittar du här

Intervjun med dagens nye krönikör hittar du här

Categories: Uncategorized | Etiketter: , , ,

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

