Hundtimmarna – kreativitetens hemvist

hundtimmen1

Jag vet inte vad det är med min kropp sedan USA-resan. Varje morgon vaknar jag prick 03.00 och känner mig – tro’t eller ej – vansinnigt utvilad.  Alltså: ursäkta, men skall inte tidsomställningen från USA gå åt ANDRA HÅLLET?

Alltnog, jag är inte den som klagar. Det visar sig ju, nu som oftast, att det är just runt fyratiden som de Riktigt Goda Idéerna kommer. Skörden från denna morgonsession är tre embryon till låttexter, en ball klubbidé och två andra …med handen på hjärtat…mer märkliga än lönsamma affärsidéer, samt tre goda romanuppslag. Ungefär samma goda idéflöde som den genomsnittliga analysavdelningen i finansmarknaden får ur sig på två veckor.

Illustrationen ovan, förresten, är hämtad från George Rodrigues fantastiska produktion. Snubben försörjer sig gott – jag har stött på hans gallerier i lyxskidorten Aspen och i bästa affärsläge i New Orleans, bara manschettknapparna med den blå hunden på bellar typ 600 dollars – på att måla tavlor där det stående inslaget är blå hundar. Om du följer Denna Länk  får du klart för dig varför han inte valde Gröna Råttor i stället. Men jag undrar om han inte fick sin idé under hundtimmarna, ändå…

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

One thought on “Hundtimmarna – kreativitetens hemvist

  1. Har röstat…

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

