Författare utan ölmage

ballongmage

 

Jag är ju inte bara författare och föredetta finansknutte, jag är någonstans djupt i själen naturvetare också. Därför ser jag på bantningsmetoder med viss skepsis om de inte förses med argument som jag går på. Det självklara viktreduktionssättet måste ju vara : gör av med mer energi än du stoppar in, vilket talar för allmän svältning i kombination med t ex Marathonsatsningar.

Där någonstans börjar man fundera på om det finns någonting smartare. Och då dyker det här med LCHF upp. Argumenten är bestickande därför att de inte bara handlar om rena energiförbrukningsmätningar utan också tar hänsyn till kroppens funktionssätt. 

Jag tänker inte skriva dig på näsan att du skall eller inte skall bete dig på det här sättet. (men skyll dig själv om du inte läser och försöker begripa HÄR) Däremot måste jag påpeka att det nu är bevisat varför det heter ölmage och inte t ex Cognacsbuk.

Visste du förresten att Örebroarna är fetast i Sverige? Som Bajare har man ju misstänkt det länge…

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

