Drömprylarna just nu….

konsument

Tankebanan inleds när datortillverkaren HP skickar mig ett mail där den förklarar att den har ”drömprylarna för mig”. Jag läser intresserat mailet och finner att det jag just nu förutsätts drömma om är idel fyrkantiga laptops, någon med litet fantasifull design och touchfeatures men det mesta faktiskt rätt basic.  Jag mailar och frågar om dom inte tror att jag har större drömmar än så.  Jag förklarar att jag de senaste nätterna, bland annat, drömt om kondorer som äter kungsörnar (det är förfärligt sant, dessutom!) och att jag inte finner minsta spår av Kondorer bland deras så kallade drömprylar.

Sedan sitter jag i tunnelbanan och tittar på någon prylmånglares annonser och inser att det jag just nu verkligen är sugen på att köpa är….ingenting.

Min telefon duger, fast den inte är en iPhone (there, I said it!) som kan användas som vattenpass och gitarrhals. Min teve duger. Min bil har tio år på nacken och duger alldeles utmärkt. Sommarbilen har trettiofem år på nacken och duger alldeles utmärkt. Båtdjäveln saknar helt V8-motorer och badbrygga och duger ännu mer utmärkt. Kaffebryggaren fungerar. Jag är så bottenlöst ointresserad av att förbättra mitt liv att jag till och med erkänner för mig själv att min hustru och mina barn duger. Jag duger.

Så…sorry. Det blir inga investeringar i nya, blanka prylar. Åtminstone inte förrän den där superdesignade vattenpipan i rostfritt stål står framför mig i butiken.

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Drömprylarna just nu….

  1. Jergen Puckel

    Jaså, menar du den här?

    /Jergen

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

