Attityd goes well with ljummen scampisallad

prinsattityd

 

Jodå. Ett tag hade man klippkort på Prinsen, men nu var det ett tag sedan. Stället står kvar, garderobiären likaså; min favoritservitris i hela representationsstockholm har tappat en massa vikt, hade glömt att dom slutat med sina schyssta kranvattenskaraffer – för att få sälja mer mineralvatten, blah!

dsc00136

Den ljumna scampisalladen känns dock som den har chanserat. Oval tallrik? Var är broccolin? FEM scampis? Som jag får leta efter? Men jag gör mitt bästa; även ”Författare utan gränser” måste väl få ha sina välgörande ändamål?

Samtidigt som gubbarna till höger bräkskrattar åt bonusdebatten, sådär fryntligt pilsnerfilmsfinansiellt, lutar en kostymklädd exkollega sig fram när jag sätter mig och säger ”Hörde att du skrivit en bok om HQ – är dom arga?” och jag säger som jag brukar:

– har du läst den? och han svarar som dom brukar

– Nä? Man kanske borde.

Och jag hummar och tänker: beställ den här!

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

