Fram med bajenflaggan!

bajenflagga

På söndag är det dags. Genrep på Söderstadion. Ett genrep kan betyda så mycket. Ofta betyder det ingenting. Fjolårets mot TPS Åbo minns man på grund av ljudet av Sulan mot deras brontoanfallare. SMACK sa det; och alla principer man någonsin lärt sig om elastiska och inelastiska stötar mellan objekt med olika massa bubblade upp ur naturvetarfysikens dammiga kammare. Ett historiskt genrep var det där vi fick se Dede för första gången: legendariskt därför att han sprang in på planen som en noshörningsunge, men snabbt visade sin målfarlighet, två gånger. Dessutom var det på *det* genrepet som mina bajenknattar visade att de snappat upp precis alla ramsor de någonsin hört på Söderstadion. Fyra knattar stod längst ned vid stängslet och skrek bajenramsor precis hela matchen, som i trance. Challalalaaaaa, liksom. Och vi ledare stod där uppe på läktaren och trallade med med tårar i ögonvrån och gåshud på underarmarna.

Nu inleds också det rituella flaggandet. En gång i tiden fanns en bloggare som hette Hammarbyhöjden. Han (eller hon) lanserade idén om flagga på balkongen (eller ut genom fönstret för den som saknar grillhylla) vid varje hemmamatch. Jag nästan ryser varje gång jag går ut på balkongen och hänger ut den. Flaggan.

För dig som har glömt bort det, vill jag bara påminna om att det finns miljarder skäl att vara OPTIMISTISK för Bajensäsongen 2009. Det tänker jag vara tills den är över. Och då skall jag glatt sikta in mig på ett härligt 2010. After all, den som börjar sin dag som Bajare har plus på alla tärningsslag i 24 timmar…

 

 

Gillar du den här bloggen? Rösta på Hans-Olov Öberg i författarbloggstävlingen!

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

