Bajenkrönika hos främmande makt….

musik-med-mer-i-mars-066

Inför matchen mot Elfsborg bidrar jag på litet olika ställen: en tippad plats för sådant är förstås Bajens officiella hemsida där vi idag lanserar den så kallade Bajenpanelen. Fler avsnitt kommer inom kort, och du får gärna kommentera vad du tycker såhär långt här nedanför.

Dessutom bad en god vän som finansierat Elfsborg mig om hjälp med en gästkrönika ur bortafansperspektivet till den gula officiella hemsidan. Och vem är väl jag att säga nej till en sådan möjlighet att diskutera Bajens Superförstärkning inför lördagsmatchen?

Genrepet igår var så trevligt att Bajenflaggan fick hänga ute även denna vackra måndag. Visst såg jag också en hel del dräll och nog ställde sig mina nackhår också rakt upp när det började passas gris i backlinjen men Castros (sönderkramade) prestation där han out-Charliade Charlie och Maic Semas erkaneska inhopp, Mondays fantastiska bollbehandling (hur många i Bajen kan göra en brytning som vidarepassas på förstatouchen till rätt offensiv adress nio av tio gånger under Allbäckpress?) och Poppens stabilitet (första gången i år) ger största hopp. Tempot kommer så småningom. Jag tror att tävlingsmatchmomentet kommer att ge fan så mycket mer igelkottar mellan skinkorna på våra gossar i Borås på lördag.

Sist men inte minst: arbetet med riskkapitalbolaget går fortsatt framåt. Det är vi glada för.

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

One thought on “Bajenkrönika hos främmande makt….

  1. Riktigt bra krönika, som vanligt då. Det tog emot lite att gå in på Elfsborgssida men det var värt det 🙂

Blogga med WordPress.com.

