Servicechockad!

ibland blir det bara så rätt.

ibland blir det bara så rätt.

Impulsköpet som blev en mycket god vän gjordes en höstdag 2007 när jag i hastigt mod insåg att det som behövdes var en cykel av god kvalitet och lagom storlek.  Naturligtvis en lämplig tanke att tänka när man står utanför Gamla Stans cykelbutik och sådär en kvart senare hojade jag hemåt med flortunt plastkort och ett leende på läpparna.  Vevan har tjänat mig väl sedan dess, men för några veckor sedan upptäckte jag att det droppat koda på sadeln. I innerstan? Märkligt! Jag gjorde ren sadeln, men nästa dag var kladdet där igen. Och sådär höll man på några gånger innan insikten slog mig: sadelfan läcker gel. Jo, det är en såndär cykel som man sitter skönt på. But not for long, obviously?

En snart två år gammal hoj. vad göra? Jag tog det osäkra för det säkra och svängde in till min leverantör som ju vid tidigare kontakter verkat trevlig och servicevänlig. Och vad händer?

Litet härdad är man ju av så kallade serviceupplevelser: Comhempersonal som svär åt en i telefon, bankpersoner som skiter i att jag kommit överens med dem om den bästa marknadsräntan, och så vidare.

Martin på Gamla Stans Cykel tittar emellertid bekymrat på min sadel och konstaterar att gelsadlar har en obehaglig tendens att bli sådär om man utsätter dem för kyla. Eller solljus. Och där någonstans funderar jag på vad som kommer att hända…har tusen spydiga frågor av typen ”jaha, skall man satsa på att bara använda cykeln inomhus, menar du?” då det oväntade sker. Trevlige Martin lyfter telefonluren och ringer direkt till tillverkaren!

Busenkelt. Löser sig. Allt. Tio minuter senare cyklar jag upp mot Söders höjder igen. Sadeln är bytt, det knarrande styret (!) oljat och luft påfylld. Utan kostnad alls.

Skall du bara köpa en cykel i livet – skall du banne mig tjacka den på Gamla Stans Cykel. Säger bara det. En sån fantastisk djävla service!

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

