Och jag som egentligen älskar….

 pollen

Det finns få saker som jag finner så angenäma som våren. I synnerhet om man tar sig iväg den där sista vinterveckan, kryper upp i lämplig alptopp med skidor och pjäxor och så mycket familj som bjuds, och sedan återkommer till Stockholm när våren fattat ett fast grepp om skeendena.

Men, kärleken är inte besvarad. Våren vill mig ont. Smärtan när knoppar brista; strax dessförinnan, skulle jag vilja påstå, är. Inte. Rolig. Alls. Att skriva inspirerat låter sig inte göras. Att sitta still på möten inte heller. Egentligen är det bara en sak jag gör okej just de här pollenhelvetesveckorna och det är att gå omkring litet lagom rastlös med härjad blick och se ut som om jag letar efter någon att puckla på eller en tidsbro att hoppa rakt in i sommaren ifrån.

Helvetes djävla pollenskit! Bli mitten av maj någon gång.

Categories: Uncategorized | Etiketter: , ,

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

