Så kan Bajen lära av Wolverhampton….

av historiska skäl som nog kommer att förbli oklara även för mig, när jag en märklig kärlek till fotbollslaget Wolverhampton. Så när jag för något år sedan ”behövde” (rent vatten kom redan ur kranen, och mätt var jag, med tak över huvudet) en rolig fotbollströja föll valet på det snygga svarta reservstället som torgfördes på Wolves hemsida. 

Med detta hamnade jag i ett register och till detta register postades snigelvägen en elegant papperskatalog ut härförleden som rasslade ned i brevlådan igår. Katalogen är späckad med oundgängligheter för Wolvesfans och även om jag är …sådär engagerad i klubben kan jag inte motstå att börja famla med kort och beställningsknappar.

Wolveskatalogen är helt enkelt en våt dröm för en fotbollsfanatiker. Här finns matchgrejor, herrkläder, damkläder, barnkläder, nallar, dockor, typ åtta olika manchettknappar, silverbägare att dricka öl ur, böcker, DVD, nickande-hunden-till-instrumentbrädan-i-rockbussen, ja: allt.

När får jag en sådan katalog från Bajen, Lasse?

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

One thought on “Så kan Bajen lära av Wolverhampton….

  1. paddytheflea

    Haha!
    Sökte på ‘Wolverhampton’ och hamnade här. Kul! En alldeles utmärkt blog du har och du verkar vara en intressant, totalt diversifierad person. Är själv intresserad av många olika saker och delar ditt intresse av Jazz- och blues, att skriva och tydligen även båtar (bilden).

    Jag bör en blog på engelska om ditt favoritlag Wolves. Blev infekterad när Tipsextra startade för 40 år sen och på senare år så har det tagit gigantiska proportioner. Kanske kan min blog hjälpa dig följa laget?! Annars finns supporterklubben Swedewolves (sök) med sajt på Svenskafans, men det kanske du känner till. Ha det bra och ‘keep on grooving’. Måste ju kolla in nån bok och din musik nu!

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

