Punkpoesi för socialt brutalt mediala

Jag bygger nätverk

Till frukost åt jag havregryn och vet ni vad som hände?
Jag upptäckte ett hål på strumpan, tänk er sånt elände?
Jag fick ej skjuts, fick åka buss
Och där så var det trångt,
En sådan tur i oturen, jag skulle inte långt
Där gick en fis, en tjocktarmskris
Vad tycker ni om slakt på gris?
I korta fraser är jag vitter
Följ mej på fejsbook, blogg och twitter

Jag bygger nätverk dygnet runt,
Och kalla ej mitt mess för strunt
En statusrad idag kan vara
Ett konstverk för en utvald skara
Vad du känner spelar ingen roll
På sociala medier har JAG koll
Fick aldrig vara med och spela boll
Men här är jag tre punkt djävla noll
Och fingrarna dom spritter
Följ mej på fejsbook, blogg och twitter

Nu sitter jag i soffan bara
kommenterar för att slippa vara
Här, just där jag är
Det verkliga livet är mest till besvär
Att umgås med några få i taget
Passar inte detta jaget
Nej, followers i tusental
Får följa min dag i vår jämmerdal
Jag är vallhunden och dom är kritter
På fejsbook blogg och twitter

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

One thought on “Punkpoesi för socialt brutalt mediala

  1. Najs. Poesi är aldrig fel.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

