Äntligen är SKIVAN här!

Jag är stor pojke nu. Vuxen, möjligen. Borde kunna ta sånt här med en klackspark, men det går inte. Bluesplattan; den första med det nybildade Crash & Burn Blues Band  är här.  Sju timmar och trettiotvå minuter före kassornas öppning på Fasching ikväll, landade den i trappuppgången till kontoret.

Och det känns så bra.

Så.  Bra!

Jag har skrivit ett femhundratal krönikor, tusentals artiklar, sju romaner, tre satirböcker och gud vet hur många blogginlägg, tweets och smörja. Men det här är speciellt. Jag är oskuld, förstagångsförfattare, juniormurveln på redaktionen, nybliven farsa och rädd för jultomten i ett och samma paket. För den här skivan är inte på skoj. Den innehåller en del mjältsopar och säkert ett par putslustigheter, men tro mig när jag säger att det invävt i denna sammanställning av tio storstadsbluesar finns en hel del som jag menar. ”Det är mycket nu men det blir bättre sen” är i sig ett internskämt i familjen. Men utsagan rymmer också en varning: vilket djävla sen? Hur kommer vi i från ”mycket nu” till ”sen” ? Och när vi kommit till ”sen” – ger du mig då (som det sägs i spår två) ”blues igen” ?

Livet är minerat och allt vi kan göra är att fortsätta gå distansminut för distansminut. Eftersom vi dör när vi stannar. Framåt! För varje steg känner du ”Mödan, och mödans lön” (spår 3) .

Skivan rymmer mina tankar. Men också fyra andra själars samspel med de här tankarna: kära gamla vännerna Stefan Palmfjord (trummor) Micke Erikson (Bas) Anders Sjögren (Klaviatur och dragspel) och Jonatan Stenson på gura-som-låter-bra och kör. Utan just precis de  personerna hade det inte blivit nåt. Alls.

Och utan legendaren och kompisen Gunnar Nordén, stjärnornas och vår producent hade det inte blivit någon inspelning. Det var egentligen bara honom vi ville jobba med. Och det fick vi.

På Cutting Room finns  Mr Master himself, Björn Engelman som rör sig i termer av ”omph” och ”skjuts”. Vilket nu finns i bättre kvantiteter på alla spår. På Cutting Room finns också team Per & Olle som har änglars tålamod och djävulsnypor.

Olof Nauclér, slutligen…utan denne begåvade AD skulle man inte vara i någonsomhelst form. Säger bara det.  Och bugar ända ned i scengolvet.

Vill du inte tjacka skivan, förresten? Hempostad för 150:- plus 39:- i postavgifter? Maila crash@kallakulor.com med namn och adress samt mobilnummer.

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Äntligen är SKIVAN här!

  1. spara ett ex till mig och lira på till midnatt så hinner jag nog förbi att se er live med!

  2. Önskar köpa med special delivery till London, ta med en i väskan please!!

Blogga med WordPress.com.

