Hans-Olov just nu

Romanen håller på att gå i mål, hurra! Dess första version lästes av hela åtta kloka rådgivare, alla med sin specialitet och därefter haglade omdömena över yours truly. På fredag, var det tänkt, läggs sista handen vid andravågs redigeringarna och sedan är det dags att börja torgföra äventyret. Vi snackar om någonting helt nytt, för att vara från min penna: en gosskörsthriller med handlingen förlagd till 70-talets Västerås. Min testläsare från den tiden och platsen var häpen över hur mycket jag kom ihåg. Sedan tyckte hon att jag påminner mycket om berättelsens Elias. Jag hoppas att hon har fel. Eller nåt.

Klara ligger i sjön. Rockbussen startar och går igen. Sportbilen är besiktigad och klar. Sommarplanerna är just fastlagda – det blir lika delar bringing home the daughter from Australia tour of 2010 och gitarrläger. Utflykter på andra sidan jorden respektive långt ned på gitarrhalsen, med andra ord.

Och Bajensäsongen har inletts. Sådär. Jag ger Rami en chans till att motbevisa min tes ”Rami är det nya Erland”. Här hittar du min senaste krönika i ämnet Bajen. Under fliken krönikor finns övriga 120+ krönikor sedan tidiga bajenskribentår.

Kalla Kulor Förlag tuffar vidare. Mer än sådär. I lördags releaseparty för fotbollsromanen ”Gå på Djupet” på Söderstadion. Och på onsdag välbesökt och tjusigt partaj för ”Dagens Outfit” som släpps då. Och snart ännu en bok. Och sedan ännu en…

Vi hörs igen.

Du hittar mig förstås även på www.facebook.com/hooooo ; på Twitter: @hansolov och @KallaKulor samt litet varstans i övrigt.

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

