Vems fel är det egentligen?

Häxjakt i Bajenland och det börjar bli populärt att ta ställning. Vi har Apelkramare, AEG-lovers, Wesslénvänner, Äppelmössor och så vidare.

Ärligt talat: jag hatar att ta ställning emot folk. I min roll som hemsideskrönikör, Söderkis och Bajenborgsarkitekt har jag träffat alla de människor som nu har varsin hat-klubb ute på stan. Och jag ser – allvarligt talat – något gott i de flesta. Någonstans.

Jag är en mes på så sätt.

Alla ledande personer kommer nog in i sin roll med uppsåtet att göra nytta. Somliga drabbas av maktsot under resans gång, andra är helt sonika inkompetenta fast det inte syns från början, somliga orkar bara inte och sådär håller det på. Lista.se är en sajt som gör det möjligt att skapa omröstningsbara listor. Sagt och gjort:

HÄR KAN DU RÖSTA PÅ DIN FAVORIT BLAND SYNDABOCKARNA

Se det som en temperaturmätare på var Bajenland och dess medborgare står idag. Hel ovetenskapligt och lätt att manipulera för den som vill organisera en kampanj. Förstås. Det här skall bli spännande.

Ja. Du kan lägga till namn på listan om du tycker att nåt saknas. Mitt, till exempel. Registrera dig först, på Lista.se, bara.

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Vems fel är det egentligen?

  1. Grönvita

    Det är mitt fel. Jag har som medlem inte valt rätt representanter. Som man bäddar får man ligga. Avgår.

    • Okej, grönviting. Jag har lagt till dig och mig och alla andra medlemmar på listan. Gå in och rösta och gör ditt jobb nu i alla fall…

  2. Brantan

    Du glömde nummer 12.

  3. Grönvita

    Hooo,
    Ett personligt förtydligande bara; jag är inte Grönvita sidan upp, den saknade gamla stjärnskribenten, utan en helt annan Grönvita. Finns ju många sådana i Hammarby så förvirringen är naturlig.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

