Den största onödigheten på Söderstadion

Emellanåt retar jag upp mig på smådetaljer. Nu har jag gjort det länge nog och finner att mina läktarkamrater tänker som jag.

Det gäller speakern på Söderstadion. Trevlig kille, bajare och sådär lättsamt glad som man skall vara som speaker. Men en sak funkar bara inte och den måste få ett slut. Varför har speakern börjat säga ”Å så ställer vi oss alla upp och sjunger tillsammans den gamla hederliga bajengospeln Just idag är jag stark” ? Märker han inte att hela läktaren har ställt sig upp år efter år efter år innan någon kom på att ”uppmana” oss att göra det?

Jag är övertygad om att någon någonstans haft ett syfte med att införa dumheten. Var då snäll och tänk om. Vi kommer alltid att sjunga Just idag är jag stark. Så kom inte och försök dra igång någonting som redan fungerar.  Problemet är 1) vi är många som irriteras på läktaren över oskicket 2) om vi låter presentatören hållas, kommer nästa förnedring. Bussresor från landsorten för att ”bevista Söderstadion och njuta av bohemernas sång?” Eller något ännu värre? Allsång på Söderstadion? Vi sätter ner foten här och nu!

Med största vänlighet,

/Hoooo

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

One thought on “Den största onödigheten på Söderstadion

  1. BäS

    Sås sant så sant Hoooo!
    Uppmaningar kan man nog stå ut med ibland men, som du skriver, inte om detta och när det sker och av den som gör det. Inte så lite ”we shall overcome”-varning på det.

Blogga med WordPress.com.

