Bajensjälen: en orakad romantiker med taskig karaktär

Till släppet av ”Fullmåne över Söderstadion” (som du hittar här ) skrev jag en låt för att förklara Bajens själ. Kanske var det helt onödigt med tanke på att vi har så många sådana låtar redan, men å andra sidan vill man ju alltid ge sin egen vinkel på saker och ting. Så jag fokade på bajenromantikern, den där mytologiske av gnagare och apor så fruktade, orakade figuren som syns i alla bajensammanhang, oaktat om det är som knattetränare eller klack (eller för den delen A-lagsspelare). 

Såhär går texten och vill du höra låten i dess helhet med Crash & Burn Blues Band från Fasching i januari i år finns den här

Väl mött på Kvarnen/Medis/Söderstadion idag! 

En orakad romantiker med taskig karaktär

 

 Jag har ditt hjärta, jag har din själ

Piskor skall snärta, men jag vill bara väl

Jag vet ju att du hatar mig och håller mig så kär

En orakad romantiker med taskig karaktär

 

Just idag är jag stark, och ibland är jag svag

Det enda jag lyder, är slumpens lag

Men du, du får nog köpa mig, precis som den jag är

En orakad romantiker med taskig karaktär

 

Om du vill ha trohet, och någon lojal

Köp dej en hund,  eller jaga en Gral

Men om du skulle ångra dig, så finns jag alltid här

En orakad romantiker med taskig karaktär

 

Jag var ditt öde, som du var mitt

Vi var lika förlorade,  är på något sätt kvitt

En kärlekens kämpe, i en stor och grönvit här

En orakad romantiker med taskig karaktär

 

 

 

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

