En recensent att lita på. Fast två.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja, sådär som här ovanför såg det alltså ut i VLT idag. Mamma ringde mig (sin vana trogen) och jag fick recensionen uppläst. Sämre kan man vakna till, det måste jag säga.

Men historien slutar inte där. Det visar sig att Maria Johansson – i Västerås välkänd som en av de trevliga människorna på Akademibokhandeln i Gallerian – också skrev en recension i sin Facebookfeed: hon fick som den VIP:are hon är i boksammanhang, ett förhandsexemplar. Och om den och föregångaren Djävulens Tonsteg, skrev hon:

 

Få böcker fångar mitt intresse så pass att jag läser ut dem på tre kvällar. Ännu färre på två kvällar! Detta har Hans-Olov Öbergs två Västerås-deckare lyckats med! I första boken ”Djävulens tonsteg” sker ett mord på en ung gossopran. Man får tidigt i boken veta innebörden av titeln, det tilltalade mig. Men vem slår kallblodigt ihjäl en så ung grabb? Kommissarie Benny Modigh påbörjar en krokig resa

för att finna svaret…människan kan vara väldigt ond.

I ”Någon att lita på” får Benny Modigh ännu något att bita i! Män förnedras och misshandlas, men ingen har sett förövaren (förutom du som läsare som tidigt får veta vem ”hämnaren” är). Alla utsatta män har en gemensam nämnare, en skamlig sådan. Vem utsätter dessa män för såna hemskheter, och framför allt – varför? Är det kanske rent av rätt åt dem…? Läs så förstår ni varför jag skriver ”hämnaren”.

Författaren använder ett okonstlat och lättbegripligt språk som gör böckerna lätta att ta till sig. Spänningen byggs upp och man kan inte låta bli att läsa vidare. Två helt klart läsvärda deckare! Vi säljer dem båda på Akademibokhandeln i Gallerian, Västerås. Välkomna!

Categories: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

