#beach2014 del 4 – trippelutmaning

Piratförlaget, min tidigare förläggare och mina kära vänner OCH samarbetspartners fyller 15 år. Lokalen är full av människor, glam, musik och som brukligt är när piraterna bjuder till galej dignar borden av väl vald mat och dryck. Jag möts av Lasse & Anders som undrar vilken öl jag vill ha. ”Bubbelvatten, min gode man” svarar jag och det tar faktiskt inte mer än tretton nanosekunder innan snabbtänkte Jexells nuna förvandlats till en altfiollåda. ”Halawah? Är du sjuk?” 

Jag förklarar min belägenhet. ”Så det var liksom dags” nickar Anders tankfullt. En sorts manlig enighet om att man måste göra vad man måste göra uppstår. Och precis så är det ju. 

En stund senare: Körberg har sjungit klart. Han är en lysande estradör även när han får en kvadratmeter scenyta, 200 pers som glammar runtom och minimal upphöjning. (Han är, liksom undertecknad och för all del värden Jan, inte någon kille som man ser högt över alla andra) . Men han tänder till och levererar en musikalupplevelse, trots omständigheterna. Respekt. Pianisten gör ett riktigt hederligt jobb med att kompa också. Men att klara att riva av ANTHEM i denna miljö?! Ett örhänge förvisso, men utan orkester, hall och smoking…

but I digress. 

Middagen som serveras på buffévis innehåller mängder av gottis. Vad jag gör? Drar mig undan till en garderob exakt 19.00 och mumsar snabbt och på något vis skuldmedvetet i mig min iTrimbar. Alex Schulman ser mig inte. Tur. Det tar nästan 30 sekunder. Sedan är jag i minglet igen. Spik nykter för – inser jag – första gången någonsin på ett förlagspartaj. Och har exakt lika trevligt som vanligt. Jag är uppenbarligen i rätt bransch. Försökte en gång vara nykter i finansbranschfest-sammanhang, det var jättetrist. 

Stoisk, alltså. Men har väldigt, väldigt trevligt. Och idag på morgonen belönas jag av vågen. 4.7 kilo kvar till delmål 1. Det i sig är all pepp jag behöver. 

I kväll är det pokerafton med polarna. I morgon kväll födelsedagsfest för kär vän. Första delen av trippelutmaningen är avklarad. Två är kvar. Önska mig lycka till! 

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

