#beach2064 del 5 – tippelutmaningen, del 2

Jodå. Pokerkväll med grabbarna för första gången sedan i våras. Drivor av dignande mat på temat ”Svensk husmanskost” och vinprovning med gamla och nya favoriter. Jag: har redan käkat. Men njuter av Cillas fina uppläggningar av maten och smakar (och spottar) vinet. 

Svårigheten: att vara upp-front med allting och bestämma sig just precis när man kommer in i situationen. 

Sedan: kakbit. Grabbarna käkar, jag är redan klar. Grabbarna sväljer vinet under provningen. Jag spottar. 

VI har en lika trevlig kväll som vanligt. Egentligen är jag inte ett dugg förvånad, men mot bakgrund av att jag inte varit helvit, eftersom det inte har varit nödvändigt, NÅGON tidigare pokerkväll sedan Klöver Kungar drog igång 1994, är det ändå en så kallad märkeshändelse. 

Grabbarna stöttar. Ingen trackar mej och jag noterar att vattenflaskorna går åt på fler håll under slutfasen av kvällen. Vad har jag ställt till? Och vad är det jag börjar inse med det här? 

Och jo, någonting har skärpan i skallen att göra med att jag både spikar blindprovningen (som är ganska lätt) och vinner pokerkvällen (vilket naturligtvis också är givberoende, jag får många bra öppningar att jobba med). 

Två utmaningar nere. One to go. I kväll är det 50-årskalas för kär vän. Håll tummarna. 

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

