#beach2064 del 6 – Jag klarade det!

Det finns inga bra tajmingar för en sån här grej. Lägg ut en linjal över tolv veckor i ett normalt schema för en förläggare och författare: chansen att få tolv veckor i rad där lågkalori-noll-alkohol-hög-men-trögtänkt passar perfekt är noll komma noll. 

Men alltså: den här veckan: Förlagsfest-poker-50-årskalas, en trippelutmaning värd namnet. Och jag klarade allting galant. Vi hade jättetrevligt alla kvällar, kom hem i god tid och vaknade utsövda. En sorts hälsogrej, det här. Helt klart. 

Jag.

Klarade.

Det! 

Nu vänder jag fokus mot träningen. Hur går det egentligen? Man ska ha klart för sig att någon jätteträning inte är aktuell. 600 kalorier är en tredjedel av det jag förbränner när jag ligger på min håriga rygg utan att röra mig. Så iTrims gym, med sin 20-stationers cirkel där varje set är 30 sekunder passar utmärkt. Tre varv blir 30 minuters intensiv träning. Pulsen går upp. Trots instruktioner om att hålla mig mellan 120-140, märker jag att träningsglädjen – eller ketonfasruset – driver upp mig till omkring 150 passen igenom. Vilket fungerar. 

Men: spegeln ger ett beskt besked. VAR  är de där musklerna som satt så fint på överkroppen? Klart att de försvinner – jag tränar ju inte någonting som bygger upp och vad ska jag bygga med? 

Ny idé. Jag byter ut ett pulspass mot ett lågintensivt, hög-rep gympass. That should do the sus. 

Och jotack: 4.4 kilo till första delmålet. Det tar sig. 

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

