#beach2064 del 8. En självpåfyllande profetia

I går kväll slog det mig vad som verkligen fungerar med iTrimkonceptet för just mig. Jag behöver inte tänka, så länge jag följer programmet. Jag behöver inte ta något personligt ansvar! I alla andra dieter har – vilket förstås säger mer om mig, egentligen, än om programmet – jag funderat, tvivlat och känt skuld när jag inte lyckats tillräckligt bra på vågen. 

Var det så smart att käka bulgur? Ingick verkligen morötter i 4-timmarskroppen? Träffade viktväktarna snett när dom säger att potatis är okej? Kan jag smälla i mig en tretusenkalorimiddag så länge som det bara är fett och protein, eller kommer kvardröjande kolhydrater i kroppen ändå paja allting? 

När man har min läggning;  att försöka förstå saker och ting teoretiskt (LCHF verkar ju briljant som strategi, verkligen) och samtidigt en dragning åt det självkritiska (jag vet: svårt att tro när man träffar mig) blir alla former av viktminskningsprogram rätt plågsamma. 

Fram tills nu, alltså. 

Jag har helt enkelt insett: 600 kcal om dagen ÄR OKEJ. JAG KAN INTE GÖRA MER NU. Och programmet fungerar bevisligen för andra, vilket gör det himla troligt att även min kropp – trots sin dokumenterade förmåga att liksom förbrylla mig – kommer att bete sig som i programmet: radikal viktminskning i början och därefter en stadig, långsammare men så härligt obönhörligt pålitlig under de senare veckorna. 

Slutsatsen är väldigt behaglig för någon som dygnet runt driver en verksamhet där allt sker på mitt ansvar: jag behöver bara slappna av och göra som det står i programmet. Händerna för öronen, ba-ba-ba: allt fungerar! 

Och det gör det. 

Verkligen. 

Nu 3.5 kilo kvar tills delmål 1 är uppfyllt. Det som SKA vara på plats till Bokmässan, or else. 

Ja djävlar. 8 kilo på 14 dagar, det ÄR inte direkt bulldoggkiss, det. Och, tackar som frågar, jag mår fantastiskt. Även efter gårdagskvällens intensiva pulspass. 

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

