#beach2064, del 10 – vad gör den här grejen med mig, egentligen?

Hösten är alla förläggare och författares mingelhöjdpunkt. Releaser, jubileum, middagar och galenskaper avlöser varandra och det är i princip möjligt att – precis som finansmarknadsmänniskorna har det i december – gå i månader utan att vara riktigt nykter. Det handlar egenligen, det tror jag verkligen, inte om något missbruk per se, utan om en representationspraxis, en branschöverenskommelse om att litet ljummet rödtjut och några kalla bärs alltid går ner. Eller ett glas bubbel till firandet? Eller… 

Men inte just nu. 

Inte för mig. 

Med tanke på det packade schemat, har jag nu lyckats pricka in FYRA tillfällen att helt klart dricka och ganska troligtvis äta alldeles för mycket. Förra veckans trippelutmaning (se tidigare inlägg) och gårdagens release för Köttbullsboken – som jag ju till och med varit en av tre författare till, bortsett från att jag alltså förlägger den. 

Och allt sker alltså med en liten power bar i handen och ett glas bubbel…vatten i den andra. Så är folk inte vana att se mig. I min vulgärprofil ingår snarare att ha en litet sned blick och en ständig öl i näven, även framåt de större småtimmarna. 

Men när man väl bestämt sig, har man bestämt sig. Och det visar sig att jag fungerar ganska bra även spiknykter i representationssammanhang. När man inte testat på väldigt länge (jag hade en otroligt nykter period i början av detta sekel, men den är troligen preskriberad även hos IOGT NTO) kommer det nästan som en överraskning. 

En otippad bonus av viktminskningsprogrammet således. Och om du undrade så minskade jag även i vikt från igår. Nu 2.6 kg kvar till DELMÅL 1. Vad blir det efter helgen? Jag kan nästan inte bärga mig! 

 

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

