#beach2064 del 16. Och nu då?

En av mina näringslivsidoler, den förnuftige och trevlige bankdirren Hans Dalborg, brukade använda uttrycket ”alltid glad, aldrig nöjd”.

Och ja. Jag är glad. Men får jag vara nöjd? Jag har ju en målvikt som ligger ett antal kilo söder om den punkt där jag nu befinner mig. Men ändå? Det har ju blivit schuukt mycket bättre på rekordtid?

När man för tredje dagen i rad provocerar gudarna genom att ta på sig en slimmad skjorta och inser att den sitter otajt är det ju faktiskt lätt att slå sig till ro. Och det får ju faktiskt inte hända.

Så jag experimenterade med motivationen och letade rätt på ett par brallor från way back when. Mycket riktigt. Jag har ett nytt mål. Det är ca 7 cm i midjemått kvar tills de passar.

Vi är igång igen.

För övrigt är det skitdumt att käka iTrims ”Chili sin carne” (200 kcal, min första tuggvänliga middag på tre veckor) samtidigt som man korrläser den fantastiska boken ”2112 – a tale of meat and metal”, avsnitten där In Flames-Peter och dito-Björn jämför sina chiligrytor. Skitdumt.

Men nu är vi igång igen.

Sex hg kvar till delmål 1.

7,6 kg kvar till det stora målet.

7 cm kvar till de eleganta brallorna.

Bara att bita ihop och ösa på.

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

