#beach2064 del 17

Ett halvkilo ytterligare borta från vågen. Och möjligen även från den som står ovanpå. Därmed återstår ett hekto till delmål 1. Och träningsveckan, experimentet som du kanske minns, med tre morgonpass på SATS och två pulspass på iTrim gick alldeles utmärkt, tack. Vaknade träningssugen strax efter åtta i morse. Träningssugen.

Att käka *HELA* 800 kalorier om dagen i stället för 600 känns nästan som ett överdåd. På ett sätt är det förstås patetiskt. Eller, nä, inte patetiskt, men underligt. På ett sätt säger det mig någonting om någonting när jag kan gå till sängs nästan litet däst efter att ha ätit en pastaliknande rätt med 200 kalorier i.

Det där med vita veckan för fjärde veckan i rad, förresten: bra skit. Jag brukade inte vakna bakis – alls, nästan – före satsningen heller, men det där snurret i pallet som indikerar att det åtminstone blev en kortpromenad längs vägen mot helvetet kvällen innan, saknar jag inte heller.

Klart att jag saknar friheten. Allt har sitt pris. Och precis som den här satsningen ger mig mängder av bra grejor, får jag förstås pröjsa här och där för det jag får. Inget är gratis. Att inte få hoppa in och testa den nya baren eller… DEN nya baren med mer än vatten känns litet fjompigt. När hundpromenaden för oss förbi små mysiga kvarterskrogar och vi hojtar ”delmål” ekar det ibland tomt.

Att inte göra det här, var aldrig ett alternativ. När jag ser bilder på mig från Grekland i sommaren blir jag nästan illa berörd. Tänk om jag varit kvar där, fy fan.

Eyes on the prize. Och Bajen tog tre poäng igår. På bortaplan. Trots underläge samt att jag bara drack vatten till matchen.

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

