#beach2064, del 19: Vad skulle jag kunna göra mer?

Efter gårdagens lilla matematikövning ville hjärnan inte slå av. Frågan som bearbetades var: kunde jag göra mer för att tappa vikt snabbare?

Ett enkelt svar är: nej.

Det utvecklade svaret är: i vart fall inte på något meningsfullt sätt.

Med den typen av rejält negativ näringsbalans som jag redan har, är ju alternativen som står till buds att

* idrotta hårdare än jag redan gör. MER än fem pass i veckan? Vad är egentligen rimligt ovanpå det? En halvtimmes promenad extra varje dag? Klarar jag det? Jodå. Och det ger säkert ytterligare 1400 kalorier i förbrukning per vecka.

* äta mindre. Vad är mindre än 600 kalorier per dag? Noll, kanske? Okej.

Jag antar anbudet. Det ökar mitt energiunderskott med 800 kalorier om dagen. Det innebär att det tar mig nio dagar att tappa ytterligare ett kilo fett. För det är ju fettet som räknas. Så på dessa 27 dagar, skulle jag – teoretiskt, och hyggligt absurdt – kunnat tappa ytterligare TRE kilo fett. Utan mat överhuvudtaget och ytterligare 3.5 timmars träning i veckan.

Nä. Inte så rimligt, va?

Nu är det tid för nästa utmaning. Att hantera märkliga utfall rent mentalt. Har nu stått still på vågen två dygn i streck. Lutar mig tillbaks och litar på metoden. Funderar över om det just nu kan pågå ett byte av fett mot muskler, nu när gymträningen (en timme maskiner och fria vikter måndag, onsdag, fredag) uppenbarligen börjar ta. Vad tror du?

6.6 kilo kvar till slutlig målvikt. 3.6 till nästa viktdelmål. På fredag är det dags att testa *de där* brallorna igen. Kanske har midjan ett eget race? Mycket tyder på det.

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

