#beach2064, del 20. Att hänga i och hänga i.

Nu har vi kommit till en punkt där motivationen verkligen skulle kunna svikta. Viktnedgången har stannat av och jag noterar i spegeln att jag fått en dramatisk effekt av viktkampanjen hittills.

Vad det är som händer? Det undrar jag också. Den här veckan har levererat en viktminskning på sammanlagt fem hekto, varav fyra från söndag till måndag och ETT hekto sedan dess.

Men jag har förstås en gissning (var ju inne på den i mitt förra inlägg också) och det är att gymmandet nu börjar få effekt. Man ersätter fettceller med tyngre muskler. Och musklerna binder vatten.

Men det är ju samtidigt himla otrevligt, på ett sätt. Min fina viktkurva, inte får den väl plana ut?

Nu analyserar jag målen. Vad vill jag egentligen?

Svaret är egentligen ganska enkelt. Bort med fettet. Om jag väger 80 eller 70 är egentligen hyggligt ointressant, om jag bara kan ha de kläder jag vill och känna mig på. Och fettet fortsätter att rinna av, så måste det bara vara. Dagens skjorta har jag inte varit i närheten av på mången dag; jag älskade den en gång, men var faktiskt på väg att kasta den när den inte ens gick på typ ARMARNA till nyårsfesten (ja, jag provade den bara på ”skoj” men ändå) . Och nu: som påsprayad, utan att strama.

Så, finansanalytiker som jag ändå är till skolningen, får jag helt enkelt leta upp ett nytt sätt att mäta mig på.

Eller vad säger du?

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

