#beach2064, del 26 ”Domens dag”

Ja. Du som läser denna blogg av #beach2064-skäl vet vad jag haft för mig de senaste dagarna. Tillsammans med fem goda vänner har jag tillbringat tiden sedan arla morgon i torsdags med att ta mig till/från eller vara i cajunmaten och musikens Mecka, New Orleans.

Att gå omkring och tänka aktivt på att hålla igen på mat, käka lågkalorikost och undvika all alkohol var aldrig på kartan. Och man kan i ärlighetens namn konstatera att jag gick från VLC på onsdagen, via ”Varierat” under torsdagsförmiddagen till ”Excessivt +” de övriga dagarna. För att sedan landa i Sverige och – högst disciplinerat – återgå till VLC igår.

I morse kom domen. Vågen visar att jag gått upp TVÅ kilo under vistelsen och nu är det alltså 1.8 kg ned till delmål två (IGEN) och 4.8 kilo kvar till slutmålet.

Det är – återigen högst planerat – bara att bita ihop och återgå till det sunda livet med huvudet fullt av musik och minnet av väl valda måltider som en varm jacka (vilket behövs, det är 20 grader kallare här i Sverige än i Lousiana) runt själen.

På’t igen, bara!

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

