#beach2064, del 29 ”Kolhydratnormativitet”

Tåg på väg mot Göteborg. Runt mig sitter grönvita medbajare och smygkrökar, diskuterar matchen, historien och hur NÄRA men inte KLART allting är. Jag deltar med blandade känslor, eftersom jag ska göra två presentationer av höstböckerna på en extremt välbesökt bokhandlardag på Park Aveny samtidigt som den viktiga matchen utspelas femtonhundra meter därifrån. Ungefär en Kennedyfrispark bort.

Vagnsvärden kommer med frukost. Vi åker ju första klass.

Jag avböjer att ta bröd till frukostbrickan. Han skakar på huvudet:

”Du kommer att BEHÖVA brödet till din frukost” säger han och drar liksom en invärtes suck.

”Du, jag vet vad det ligger i hemliga lådan där” säger jag och pekar på det vita frukostpaketet. ”Det är lugnt”

Han går vidare.

I frukostpaketet ligger: djävligt välsockrad apelsinjuice, ca 1 dl. En miniskul (välsockrad) youghurt. Ett litet paket med skinka och ost. En smörförpackning.

Jag dricker mitt kaffe och äter min skinka på ost och undrar: på vilket sätt BEHÖVER jag brödet? Eller sockret i juicen?

1.7 kilo kvar till målet. Men på torsdag kväll bryter jag VLC-dieten oavsett. Varför? Flera orsaker, dom återkommer jag till i morgon.

Nu gäller tre poäng på bokscenen och tre poäng i matchen.

Categories: #beach2064, Bajen | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

