#beach2064 del 32, Så bra.

Njuter just nu. Av att ha en kroppshydda som inte längre tillhör en liten fyrkantig gubbe (nåja) utan någonting betydligt spänstigare. Sedan bottennoteringen som låg ett kilo ÖVER min målvikt har jag ju börjat äta och intensifierat träningen rätt rejält. Det har givit mig ännu ett kilo, men midjemåttet fortsätter att minska, märker jag.

Att få kommentaren ”Nu får du fan sluta med det där iTrimmandet, du börjar ju bli FÖR djävla klen” är en hygglig kontrast mot det tidigare livet.

Träningen rullar jag på som tidigare med. Två löprundor i veckan som får ersätta iTrimgymmet. Nu ska ju här löpas lopp, och då får man prioritera litet. Därtill går jag tre dagar i veckan till gymmet. Jotack, nu med föda i kroppen känns det alldeles utmärkt att träna. Jag minns mig tillbaka till första gången på iTrim, hur jobbigt det var att väcka pulsdelen av kroppen igen. Och hur SLUT jag var mot slutet av LC-dieten efter ett gympass.

Matintaget då? En ”normal” frukost med superduperhavregrynsgröt med banan och mycket kanel samt ett hårdkokt ägg.

Lunch: bars eller sallad.

Middag: handfast plus/minus. Käkar ganska litet kolhydrater om alls, och prioriterar hellre en handflata protein till. Det funkar för mig.

Mål? Loppet nästa helg – att genomföra det utan skavanker, helst under 70 minuter, är allt jag begär. Vikt? Att tappa de sista två kilona. Med viss insikt i att det blir segt, eftersom här ska ökas i muskelmassa samtidigt. Ett halvt kilo i veckan, trendmässigt, är nog vad jag kan hoppas på. Midjemåttet: fyra centimeter kvar till innersta av de innersta hålen.

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

