#beach2064, del 33: Nackdelar

Vad är baksidan av viktnedgången? Finns det någon? Jodå. Tre saker drabbar mig nu på ett annat sätt än för ett år sedan.

1. Jag fryser mycket mer än tidigare. Jag är i grunden en varm person, rätt perfekt anpassad för nordisk väderlek. Men dunjackan jag köpte inför hundperioden sitter redan på nästan för jämnan. I alla fall när det är under tio grader varmt. Det är SKÖNT att inte frysa.  (Uppdatering: vid hälsokontrollen dagen efter det här inlägget stod det ju klart vad frysandet beror på. Bortsett från isolationen som försvunnit, har ju blodtrycket gått ned till 120/84 från hisnande höjder. Klart att det inte är lika varmt längst ute i hörnen då!)

2. Headrush. Fortfarande när jag reser mig hastigt upp. Kan det ha med fallande blodtryck att göra? Det får vi nog se på hälsouppföljningen på onsdag. (Ja, det fick vi, se ovan)

3. Jag. Tål. Inte. LIka. Mycket. Alkohol. Längre. Bara att inse att de där sexton kilona som försvann tog med sig en rejäl del av min extra motståndskraft. Några glas vin och sedan är det boink. I grunden är det ju en bra grej, faktiskt, men det kräver litet komihåg och extra ansträngning.

Alltjämt 2 kg kvar till målvikt. Men ungdomarna i familjen gläds åt sina spinkiga föräldrar, så i praktiken är man framme…

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

