#beach2064, del 39: Glöm inte adrenalinet

Det var en sån morgon i morse. Vaknade skissartad, illa hyvlad och småilsken efter en post-fullmånenatt med för litet sömn. Och kom till gymmet något senare än vanligt med adrenalinet formligen plaskande mot gomseglet för att parafrasera en favoritförfattare.

Dagens lärdom: adrenalin i träningssituationen hjälper. Litet till, liksom. Jag hetsade upp mig själv och var i stort sett arg hela tiden…fram till den sköna duschen av endorfiner när träningen verkligen började bita. Och resultatet? Magiskt! Höjde alla vikter ännu en gång (senast i onsdags) och repade på som besatt. Nu känner jag mig något mer välpolerad och skönt medfaren, en perfekt känsla in i fredagsmyset, liksom. Med tre genomförda gymbesök kan detta bli en perfekt vecka om jag bara får i mig två löprundor under helgen. Tror du att jag fixar det?

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

One thought on “#beach2064, del 39: Glöm inte adrenalinet

  1. Japp, du fixar det.
    Grattis till flow.
    /anna iwarsson

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

