#beach2064, del 41. Nya utmaningar gör det spännande

Länge sedan senast, men i torsdags var det dags för PT-pass. Jag ställer höga krav på en PT: bortsett från att hen måste vara en djävel på sin grej, måste en förståelse för vem fan JAG är också ingå. Annars faller liksom P:t ur ekvationen bort. Jag har haft fem tränare till dags dato. Den första var fantastisk, vilket noterades av andra som rekryterade henne bort från mitt gym. Den andra var fantastisk på att tvinga fram avslut, väldigt säljinriktad. Det gick ju inte. Den tredje… hade en linje som han ville att jag skulle följa. När jag blev skadad, eller inte uppskattade hans lärdomar av andra skäl… nä, bort med honom. Den fjärde var riktigt klok och lärde mig en hel del nyttigt. Den femte som jag nu jobbar med är en fullträff. (allt detta har ägt rum inom en tioårsperiod, det går inte fort när det går långsamt): han förstår att jag är en vuxen kille med småskavanker och vissa egna idéer, och är rutinerad nog att vara lyhörd för det. Passen går ut på att ge mig nya övningar som åstadkommer det jag jobbar på, men på nya sätt. Och djävlar: smärtan efter det lätta visningspasset var där ganska snabbt och efter att ha genomfört ett skarpt pass ensam i morse kan jag redan känna hur nya muskler – placerade sådär två millimeter från vältränade kollegor – börjar växa. I morgon blir det pliktdags.

Som om det inte redan var det idag. Gårdagen bjöd på många olika stimuli, bland dem den mindre muntra uppgiften att försöka få loss sin egen hund från en attackerande American Staffordshire utan husse i stånd att agera. Adrenalinet efter detta överfall rann inte av självmant, varför det blev en liten löprunda på 14 kilometer innan jag kände mig snäll och civiliserad nog att rusa hem igen.

VIkten? Uppåt, tror jag. Frågan är vad som är vad – fett eller muskler – det här måste redas ut vid mitt möte med Ledsagerskan på iTrim på onsdag morgon.

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Blogga med WordPress.com.

