#beach2064, del 43: Tändvätska

Jag trodde aldrig att det skulle hända. Men nu har jag verkligen fått en motivator som heter duga. Just när oxvecksfatiguen börjar lägga sin våtvarma filt över min inre löpare – seriöst: det ÄR fan inte roligt att ge sig ut i minus sju, snålblåst och halka – kommer ett mail.

Jag ska få spela fotboll. I ett riktigt lag. Som har flera riktiga matcher. Mot riktigt motstånd!

Jag är ganska väl förberedd. Om det varit en hobbykorpturnering hade jag bara sagt: ”vi ses i helgen” och låtit det vara. Men DET laget. Och en SÅN match. Så småningom ska jag berätta vad det rör sig om. Men för nu får det räcka med att konstatera att den där bönen om någonting ROLIGT nästan FYRVERKERIKOST att peppa med för fortsatt träning… den hörde någon ytterst väl.

Vikten står still. MIdjan något mindre. Nu djävlar kör vi!!

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

