Tjugodagarsutmaningen dag 6: Check!

Kärt barn har många hashtags. Kalla den #tjugodagarsutmaningen eller #beach2064 – bägge stämmer ju. Jag drog alltså igång en boostkampanj i söndags med målet att träna varje dag i tjugo dagar. Varför? Enkelt. En längre tids flunsa hade ställt till min hälsa alldeles väldigt: kondisen var paj, vikten hade ökat och fettandelen säkerligen stigit. Och orken…. den var ju bara inte där. Jag känner igen mönstret så väl nu. Så snart jag inte tränar regelbundet signalerar min kropp stress och kris. De små detaljerna flyter ihop och de stora sammanhangen presenterar sig liksom aldrig i form av lösningar. Skittråkigt. Och vad gör man då?

Jo, man ser till så att frestelsemånaden nummer ett – glöm decembers alla glöggar: i maj minglas det i hundranittio eftersom alla blir så glada och slår rosett på sin svans när kvällarna blir ljusa – blir en träningssatsning. På så vis minskar man rejält risken att maj blir en tjockmånad. Som den var i fjol, till exempel när jag sedan la på mig sådär sju-åtta kilo fram till slutet av augusti.

Det är andra tider nu.

Och således har jag nu en till och med överperfekt vecka bakom mig. Söndag löpning, måndag gym, tisdag löpning onsdag gym, torsdag löpning och idag gym OCH en timmes badminton med dottern, spontant och fint bestämt under förmiddagen. Sju pass på sex dagar får väl ges godkänt, va?

Härnäst – kalashelg med extremt träningsbenägna släktingar. Tror att dag sju och åtta kommer att lösa sig lika bra som tidigare.

Heja träning!

Categories: #beach2064, #tjugodagarsutmaningen | Etiketter: ,

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

