#beach2064 del 48: Sex kilo på 45 dagar?

Nytt mål. I morse när jag ställde mig på vågen för första gången på väldigt länge, var jag tvungen att tugga i mig att jag nog tuggat i mig litet väl mycket. Hur det nu gått till, har mina två extrakilon – alltså de jag var medveten om –  sedan bottennoteringen i november i fjol bjudit in ett par kompisar. Det betyder att jag plötsligt har sex kilo ned till den där tänkta idealvikten som ska infalla den 21 augusti. Jag har inga svårigheter att se hur det har gått till. Jag tog exakt samma resa i fjol, men då utan kontroll på kaloriintaget mellan de många ”undantagen”, vilket gjorde att majs alla mingel/ölgalopper och partaj gav mig FEM kilo extra i stället för två. Det här är bättre.

Men 45 dagar? Sex kilo? Ja, det skulle ju vara en kakbit att klara av med hjälp av en ny turbo-iTrimgrej, förstås. Men är det verkligen så kul när man löptränar och dessutom har sommar? Jag tvivlar.

Så jag gör en svår variant i stället: nämligen någon slags halvfart där det blir riktig frukost, två mellanmål och riktig middag. Med en rimlig rörelse varje dag och kalori-ihåll på måltiderna kommer jag att få ungefär 1000 kcal i underskott varje dag, vilket, hör och häpna blir exakt sex kilo på lika många veckor. Och sedan plats för litet strul på det.

Klarar jag det här?

Categories: #beach2064 | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

