#beach2064, del 51: Slutspurtens slutspurt

Man brukar säga att det enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet, är att börja med en stor. Så ock med viktnedgångar, fast precis tvärtom. Hur når man matchvikt? Genom att gå ner MER förstås. iTrim-kampanjen hösten 2014 var ju en magnifik succé. Sjutton kilo på sådär nio veckor är verkligen inte att förakta. Men därefter kom – mycket förutsägbart – uppstudsen och på uppstudsnivån har jag legat sedan dess, give or take. Slutsatsen av detta är enkel att dra. Jag är en djäkel på att långsiktigt hålla vikten. Men att gnetigt och långsiktigt dessutom TAPPA vikt – det är svårare.

Vad alltså göra? Mitt gamla jag skulle gjort det mitt gamla jag alltid gjorde såhär års: proklamera räfst- och rättarting, anmäla mig till ett lopp, svära att ”nu djävlar..”, och sedan eventuellt gå upp ett par pannor till; möjligen i kombination med en förnyad satsning på löpning och gym. Och därefter skulle det bli – gissar jag på goda grunder – maj när hela världen kör mingelpartyn varje kväll och i mitten av juni sedan ytterligare två ystra kilon på vågen, dallrande av hänryckning i midjan. Men inte så i år. No-suh.

Det ser inte likadant ut i pallet på denne #beach2064-buff. Det finns egentligen bara ett sätt, nu när jag provat, och det är att ta i REJÄLT och skita i tajmingen (februari är egentligen en skitmånad, precis som elva andra månader varje år, för viktkampanjer) och gå på ketonfasen via iTrims VLCD-program.

Enkelt som silverthe, egentligen. Följ schemat i tre veckor och tappa åtta kilo. Jag tackar ibland skaparen för att jag föddes till snubbe, vilket gör vikttappet så mycket större i den här fasen. Med åtta kilos tapp, kommer jag att gå UNDER min långsiktiga nivå, så pass mycket att jag kan studsa rätt rejält utan att komma ur den form jag vill ha. Inte kattskit, väl?

Jag har planerat det här i flera månader. Ursprungligen var det tänkt att ske i januari, men si på faen, en galla kom emellan. Så nu träder jag in i tunneln, har redan smällt i mig en av de 84 VLCD-måltider som väntar. 83 pulverpåsar kvar och FEM kilo till matchvikt. Andas, le och fokusera på metoden. Resten ger sig.

 

Categories: #beach2064, Uncategorized | Etiketter:

Inläggsnavigering

Kommentarer inaktiverade.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

