Veckans bästa mordmotiv

Mumma för deckarförfattare: Den stora kolumnistfejden! Nu skall inte bara författarna angripa varandra för att få köpare. Nu går tyckokraterna in i ringen också.  Jag hejar på Anna Larsson, för övrigt. En sympatisk skribent som försöker tänka till emellanåt och av dem finns det ju alltför få. Därför skulle jag förmodligen inleda romanen baserad på detta ämne med att man hittar henne flytande i en kanal vid Hammarby Sjöstad…eller i Flottsbro  och misstankarna riktas naturligtvis mot Alex, vilket är startskottet för en våldsam vendetta i kolumnistkretsarna. Vid sidan av alltsammans springer GW Persson och topsar journalistkompisar för att få press….

Kategorier: mordmotiv

Inläggsnavigering

3 tankar om “Veckans bästa mordmotiv

  1. Elżbieta Zytomierska

    Förmodligen vill ni antagonister bara visa er modiga (såsom Lars Vilks), men är för rädda för repressalier, så ni angriper istället Schulmanismen med mer harmlösa anhängare.

    Länkar som upplyser er om hur skev bild ni har av Axel Schulman:
    1. ”Avsugningen” är Axels retur till ett skämt som fru Schulman skrev:
    http://fuckyourightback.webblogg.se/1182418167_vinn_avsugning_av_mig.html
    2. Citatet från DN är vederlagt av fru Schulman 7 dagar innan Anna Larsson publicerar sitt scoop:
    http://stureplan.se/blogs/katrin/link_post.php?blogid=4528
    3. Slutligen en länk som åskådliggör Axels inställning till fenomenet stekare:
    http://blogg.aftonbladet.se/14002/perma/412454/

  2. Elżbieta,

    ”ni antagonister” ? Amen, tjena, misstolka mig så gärna till något som passar ditt dunkla syfte. Vem gör sig väl till hund för ett så litet ben? Jag konstaterar bara att två tyckare råkat i ett ”gräl” för gallerierna. Därefter konstaterar jag att Anna har skrivit ganska många tankfulla krönikor och att hon därför förtjänar min sympati. Av hänsyn låter jag bli att fälla något omdöme alls om Alex krönikor. Det som är intressant i detta är att någon bryr sig överhuvudtaget.

  3. Pingback: Top Posts « WordPress.com

Blogg på WordPress.com.